Συμβουλευτική γονέων

Η συμβουλευτική γονέων στοχεύει στην υποστήριξη των γονέων στο απαιτητικό τους έργο καθώς πολύ συχνά έχουν απορίες και προβληματισμούς όσον αφορά στη διαπαιδαγώγησή των παιδιών τους. Κανένας δεν γεννήθηκε γονέας, η παραδοχή ότι δεν τα ξέρουμε όλα και η γενναιότητα να ζητήσουμε καθοδήγηση από έναν ειδικό αποδεικνύεται πολύτιμη και για τους γονείς και για τα παιδιά. Μέσα από την σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ του παιδοψυχολόγου και του γονέα ή των γονέων, προσφέρονται ουσιαστικής σημασίας  εφόδια στην οικογένεια. Ο γονιός μαθαίνει να αναγνωρίζει την στάση του απέναντι στο παιδί του , καθώς και να επιλέγει εποικοδομητικούς τρόπους επίλυσης των προκλήσεων που προκύπτουν κατά την ανατροφή και διαπαιδαγώγηση του.
Το μακροπρόθεσμο «δώρο» της συμβουλευτικής γονέων είναι οι γονείς μέσα από τον ενδυναμωμένο ρόλο τους να βοηθήσουν το παιδί τους να ανθίσει και να γίνει ένας χαρούμενος και υγιής ενήλικας.Η συμβουλευτική γονέων δεν ασκεί κριτική και δεν θέλει να δημιουργήσει ενοχικά συναισθήματα στον γονέα επισημαίνοντας τα λάθη του.  Αντιθέτως, του δίνει χώρο να μιλήσει ανοιχτά και με ειλικρίνεια για ότι τον απασχολεί, Τον προσκαλεί να εκφράσει ελεύθερα τις ανησυχίες και τις απορίες του και μαζί με τον θεραπευτή να βρουν τους κατάλληλους τρόπους  διαχείρισης των καταστάσεων που τον δυσκολεύουν.

Μερικές περιπτώσεις για τις οποίες ένας γονέας είναι πιθανό να αναζητήσει συμβουλευτική γονέων είναι οι εξής:

  • Οι μαθησιακές δυσκολίες. Ένα παιδί που πασχίζει με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στα σχολικά του χρόνια , είναι ένα ματαιωμένο, κουρασμένο παιδί με χαμηλή αυτοπεποίθηση λόγω των συνεχόμενων αποτυχιών να φτάσει στο επίπεδο των συμμαθητών του. Η απογοήτευση οδηγεί κάποιες φορές σε σχολική άρνηση ή παραίτηση.
  • Οικογενειακές δυσκολίες. Ένα διαζύγιο, μια ασθένεια ή ο θάνατος κάποιου αγαπημένου έχουν συναισθηματικές συνέπειες στα παιδιά και στην οικογένεια γενικότερα. Η βοήθεια του ψυχολόγου μπορεί να βοηθήσει σε μια δύσκολη περίοδο τους γονείς να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους άλλα τα ίδια τα παιδιά να εκφράσουν τα δικά τους.
  • Προβληματικές συμπεριφορές όπως ευερεθιστότητα , επιθετική συμπεριφορά, ανυπακοή στο σπίτι ή στο σχολείο. Δυσκολία οριοθέτησης και παραβατική συμπεριφορά.
  • Δυσκολίες στην κοινωνικοποίηση με συνομηλίκους, αντικοινωνικότητα.
  • Σχολικός Εκφοβισμός – bullying.
  • Διαταραχές διάθεσης – διαταραχές σίτισης.
  • Τάσεις απομόνωσης, μυστικοπάθειας, υπερβολική εσωστρέφεια.
  • Παρουσιάζει αλλαγές σε συμπεριφορές, όπως απότομη αλλαγή στις σχολικές επιδόσεις / στις διατροφικές συνήθειες / στην ρουτίνα του ύπνου
  • Παρουσιάζει αυξημένο άγχος και στρες με την μορφή διαφόρων τικ, ονυχοφαγίας κ. α
  • Απόκλιση από την συνήθη αναπτυξιακή εξέλιξη .

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΛΟΓΟΠΑΙΖΟΥΜΕ ΑΙΓΙΝΑΣ & ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΛΟΓΟΠΑΙΖΟΥΜΕ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

ΦΑΙΔΡΑ ΜΑΥΡΟΕΙΔΗ

Αποφοίτησα από το τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Σπουδών το 2017 και στη συνέχεια ολοκλήρωσα το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Ειδίκευσης με τίτλο «Εφαρμοσμένη Αναπτυξιακή και Γνωστική Ψυχολογία». Στη διάρκεια των σπουδών μου συμμετείχα σε επιμορφώσεις και σεμινάρια πάνω σε μεγάλο εύρος θεμάτων, στα οποία συμπεριλαμβάνονται οι διαταραχές αυτιστικού φάσματος, οι αγχώδεις διαταραχές, οι μαθησιακές δυσκολίες, η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ), η προαγωγή ψυχικής υγείας κ.α. Ταυτόχρονα, είχα την ευκαιρία να πραγματοποιήσω την πρακτική μου άσκηση σε διαφορετικά πλαίσια, όπως το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής, το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Αγίων Αναργύρων και το Κέντρο Ψυχοκοινωνικής Στήριξης και Πρόληψης του δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας. Στη διάρκεια των τελευταίων ετών, έχω εργαστεί εθελοντικά στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο ΑΤΤΙΚΟΝ και στο Κέντρο Παιδιού και Εφήβου, ενώ έχω εργαστεί και εργάζομαι σε κέντρα ειδικών θεραπειών, κέντρα ημέρας και σε δημόσια σχολεία δημοτικής εκπαίδευσης. Το ενδιαφέρον μου για την ατομική εξέλιξη και ανάπτυξη και για τις ανθρώπινες σχέσεις με οδήγησε στην Εταιρεία Συστημικής Θεραπείας και Παρέμβασης (ΕΣυΘεΠαΣ), όπου εκπαιδεύομαι στην ατομική και ομαδική ψυχοθεραπεία αλλά και τη θεραπεία ζεύγους, με βάση το συστημικό-οικογενειακό μοντέλο θεραπείας, σύμφωνα με το οποίο το άτομο δεν αντιμετωπίζεται ως μονάδα αλλά ως μέρος ενός ευρύτερου συστήματος και ενός πλέγματος σχέσεων και ρόλων, με τα οποία αλληλεπιδρά στη διάρκεια της ζωής του.

ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΛΟΓΟΠΑΙΖΟΥΜΕ ΑΙΓΙΝΑΣ

ΣΤΕΛΛΑ ΚΑΡΑΤΖΟΓΛΟΥ

Η Καρατζόγλου Στέλλα είναι Ψυχολόγος Ψυχοθεραπεύτρια με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και έχει εκπαιδευτεί στην Γνωστική Συμπεριφοριστική ψυχοθεραπεία (CBT). Έχει ειδικευτεί στην Ιατρική ψυχολογία και στην Εφηβική ιατρική στην Ιατρική Σχολή Αθηνών. Ακόμα, έχει συμμετάσχει σε εκπαιδευτικά προγράμματα Παιδοψυχολογίας και Ειδικής αγωγής και διαπαιδαγώγησης σε Νευροαναπτυξιακές και Αισθητηριακές Διαταραχές από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, και το τμήμα Παιδαγωγικών σπουδών του ΕΚΠΑ.

Μερικές από τις συνεργασίες της ήταν με το κοινοτικό κέντρο ψυχικής υγείας Παγκρατίου, το Γ.Ν.Α. «Ο Ευαγγελισμός», το Γ.Ν.Α. «Η Αγία Σοφία», στο ειδικό κέντρο Εφηβικής Ιατρικής και Έδρα UNESCO Εφηβικής Υγείας και Ιατρικής, στο Χωρέμειο Ερευνητικό Εργαστήριο της Ά Παιδιατρικής κλινικής του ΕΚΠΑ, τη Β’ Νευρολογική κλινική του πανεπιστημίου Αθηνών στο «Αττικόν» Νοσοκομείο, το Ειδικό ιατρείο μνήμης και κινητικών διαταραχών στην Α’ Νευρολογική κλινική του πανεπιστημίου Αθηνών στο «Αιγινήτειο» Νοσοκομείο, το κέντρο ειδικών θεραπειών και αποκατάστασης παιδιών και εφήβων Evolve, την πλατφόρμα εξ αποστάσεως ψυχοθεραπειών ενηλίκων και εφήβων myhappyself.co, το Κέντρο Εφαρμοσμένης Ψυχοθεραπείας και Συμβουλευτικής ΚΕΨΥΣΥ, το Ελληνικό Δίκτυο Γυναικών Ευρώπης, τη γηροψυχιατρική κλινική ο Νέστωρ κ.α.

Επίσης, συμμετέχει στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων ψυχοκοινωνικής υποστήριξης ευπαθών ομάδων (όπως κακοποιημένες γυναίκες και ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα) και αποστιγματισμού της ψυχικής υγείας. Στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα συμπεριλαμβάνονται οι αγχώδεις μηχανισμοί, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και η διατήρηση της υγείας του νευρικού συστήματος, τόσο σε σχέση με οργανικούς όσο και με ψυχογενείς παράγοντες.

Έχει συμμετάσχει, επιπλέον, και παρακολουθήσει πληθώρα συνεδρίων και σεμιναρίων (παιδο)ψυχολογίας, ψυχιατρικής και νευρολογίας, παρακολουθεί σειρές μαθημάτων από διεθνή πανεπιστήμια και ενημερώνεται συνεχώς για τις εξελίξεις στο αντικείμενο της. Πέραν αυτών, αρθρογραφεί για ζητήματα ψυχικής και παγκόσμιας υγείας στην ιστοσελίδα “Psychoedu.gr” και την εβδομαδιαία εφημερίδα “Παλμός”.

Τέλος , για το έτος 2021 είναι Τακτικό Μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων και της Ένωσης Νευροψυχολόγων Ελλάδα